isteataturk.com

Thursday, October 18, 2018

TAVUKLU NOHUTLU PILAV

Dun aksamin yemegi idi.  Artan da bugun ofisde ogle yemegi oldugu icin resim pek ozensiz oldu.  Kusura bakmayin.  Yemek defterimi kaybettigimden beri kendi tariflerimi nasil olursa olsun buraya yazamaya karar verdim cunki cok ama cok guzel tariflerimden oldum.  Benim tarifimde nohut oldukca fazla cunki oyle seviyoruz.


1 su bardagi pirinc
1/2 su bardagi sehriye
2 su bardagi haslanmis nohut (Ben 1 buyuk boy konserve kullandim 540 ml)
3 tavuk bacagi haslanmis
2 corba kasigi tereyagi
3 corba kasigi zeytinyagi
tuz
karabiber

  • Tavuklari haslayip sogumaya birakin
  • Pirincleri yikayip uzerini bir parmak gececek kadar sicak suda islayin
  • Tavuklarin derisini suzun ve ufak parcalara ayirin
  • Nohutunuzu haslayin.  Eger benim gibi konserve kullanacaksaniz suyunu suzup yikayin
  • Pisirmeye hazir oldugunuz zaman tavuk suyunu pilavda kullanmak icin suzun ki icerisindeki deri parcalari kalmasin
  • Pirincin suyunu da iyice suzun
  • Tencerenize zeytinyagini ve sehriyeyi ekleyin.  Sehriye rengini degistirinceye kadar kavurun
  • Pirinci tavaya ekleyin ve kavurmaya devam edin.  
  • Tereyagini ekleyin ve pirincler tane tane oluncaya kadar kavurun.  Renginden hazir oldugunu anlayacaksiniz
  • Uzerine 2 su bardagi tavuk suyunu, nohut, tavuk, tuz ve karabiber ekleyip karistirin
  • Cok kisik atesde suyunu iyice cekinceye kadar pisirin
  • Altini kapattikdan sonra 20 dakika dinlendirin
  • Afiyet olsun

1 comment: