isteataturk.com

Saturday, October 18, 2014

SUTLU IRMIK TATLISI

Bu tarif eminimki herkesde vardir.  Hem hafif, hem pratik.  En guzel tarafi ise degisik sekilde suslenebiliyor olmasi.  Ornegin sekilli kaplara dokulebilir, toplar halinde yapilabilir hatta icerisine buskivi veya muz eklenebilir.  Bugunku tarifimiz taban tarifi.  Uzerini tarcin ve ceviz ile susledim o kadar.


1 litre sut
1/2 su bardagi seker
1/2 su bardagi irmik
1 yumurtanin sarisi
vanilya
1 tatli kasigi tereyagi
Uzerine: tarcin ve ceviz

  • Soguk sute seker ve irmigi ilave edip guzelce karistiriyorsunuz
  • Kaynamaya basladigi zaman atesi kisip karistira karistira pisiriyorsunuz
  • Kaynarken goz goz olmaya basladiginda yumurtanin sarisini cirpip icerisine biraz karisimdan da ekleyip tencereye dokuyorsunuz
  •  Vanilya ve tereyagini da ekleyip bir tasim daha kaynatiyorsunuz ve isidan aliyorsunuz
  • Borcami soguk su ile islattikdan sonra muhallebinizi icine dokuyorsunuz
  • Buz dolabinda birkac saat sogutuyorsunuz.  Bir gun evvelinden yapilirsa daha guzel oluyor ama sogudukdan sonra uzerini kapatmayi unutmayin
  • Servis yapmadan once uzerini tarcin ve ceviz ile susleyebilirsiniz

15 comments:

  1. Şule'm çok sevdiğim bir tatlıdır bu, bir komşumuz yıllar önce öğretmişti, eline sağlık afiyet olsun.
    Sevgiler :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bizde de cok seviliyor Mujdecim. Tesekkur ederim yorumun icin. Sevgiler.

      Delete
  2. Benim güzel kardeşim.:) Ben ve kuzunun %100 tercihi bu tatlı. Bayılıyoruz. Bize süt olsun da nasıl olursa olsun. Hala süt içmeyi çok sevdiğim gibi sütlü tatlılara da bayılıyorum.:) Valla bize bir inek bağlasak:)) Fazla mesaiden kaçar gider inan o dereceyiz:))) Ellerine sağlık güzel dost.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guldurdun beni. Inek fazla mesaiden kacar... Cok hosuma gitti. Ben sut icmeyei sevmem hic ama sutlu tatlilari favorimdir. Kalsiyum ancak bu sekilde alabiliyorum. Opuyorum

      Delete
  3. Çok eski bir tarif ama hiç eskimez çok lezzetli olur nefis görüntü eline sağlık canım

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kardelen arkadasim. Sesini duymak ne guzel. Uzun zamandir yoktun. Tesekkur ederim yorumuna

      Delete
  4. Merhabalar Sulemmutfak.
    İrmik tatlılarına bayılırım. Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhabalar Recep bey. Tesekkur ederim yorumunuza.

      Delete
  5. Sevgili Şulemmm sütlü tatlıları kim sevmez, hatta sevmeyene şüpeyle bakmak lazım gibi gibi :)) Ellerine sağlık canım benim..Bak iyi hatırlattın hafta sonu yapayım benim 85 lik kayınvalideciğime. Mutlu olur belki..
    Çok öptüm tatlım seni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vuslatcim. Allah herkese senin gibi bir gelin nasip etsin. Ne guzel kayinvalideni dusunuyorsun. Hayranim senin sevgi dolu yuregine. Insallah mutlu olur. Bende seni opuyorum.

      Delete
  6. İrmikli tatlıları çok severim de nedense yapılmaz hiç bizim evde.Vuslat'ın yoruma tebessüm ettim. Kayınvaldeye sanki bir sitem gibi geldi. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmmmm.. Valla bana da sen sanki irmikli tatli olmuyor diye sitem ediyorsun gibi geldi :-) Bence hemen bu tarifi uygula. Tesekkur ederim yorumuna.

      Delete
  7. Çok kolay ve çok lezzetlidir. Ben çoook severim. Ellerinize sağlık. Sevgiler

    ReplyDelete
  8. çok tatlı :))takipteyim sizi de beklerim http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr

    ReplyDelete