isteataturk.com

Sunday, June 23, 2019

MUZLU KEK (BANANA BREAD)

Muzlu Kekim cok guzel oldu.  Belki uzun zamandir yapmadigim icin ozlemis ailem, belki bu sefer cok guzel oldu bilmiyorum ama sogumasini dahi beklemeden cogu bitti.  Super kolay yapimi.  Alet falan gerekmiyor.  Catalla karistirdim



1 yumurta
1/2 su bardagi seker
1/3 su bardagi sut
2 dolu tatli kasigi kabartma tozu
1/4 su bardagi sivi yag
1 1/2 su bardagi un
3 orta boy iyice olgun muz
1/2 su bardagi damla cikolata (150 gr. semi-sweet)
1/2 su bardagi ceviz (ben kullanmadim)

Uzeri icin:
2 corba kasigi eritilmis tereyagi
3 Corba kasigi esmer seker
2 corba kasigi un
1 tatli kasigi tarcin 

  • 1 yumurtayi 1/2 su bardagi seker ile cirptim.  Catalla.
  • 1/4 su bardagi siviyag ve 1/3 su bardagi sekeri ekledim ve guzelce karistirdim
  • Un ve kabartma tozunu ekledim.  Biraz koyu oldu 
  • Muzlari ezdim ve karistirdim.  Koyulugu azaldi.
  • Cikolatalari da karistirdim
  • Yaglanmis borcama doktum
  • Uzerinin malzemelerini karistirdim.  Biraz puturlu oluyor.  Muhim degil
  • 350 fahrenheit(180 celcius) dereceye isitilmis firinda 40-45 dak pisirdim

4 comments:

  1. Merhabalar.
    Zengin kek dünyasının lezzetine lezzet kattığınız bu yararlı ve güzel paylaşım için, elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim Recep bey. Benden de size selam ve saygilar

      Delete
  2. Şule'ciğim sonunda bloğuna döndün inşallah:))çok özlemiştim.
    Bak böyle gidenlere kızıp takipten çıkartıyorum ama döndüklerini farkedince hemen yine takibe alıyorum:))şantaj yapıyorum yani dönsünler diye:)))muzlu kek harika görünüyor eline sağlık:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba Mujdecigim. Aslinda blogumu hic birakmadim ama vaktim cok az oldugundan yazamiyorum. Bir yigin tarif birikti. Zaman zaman yenileyecegim. Bilhassa tarif defterimi kaybettikden sonra blogda olmasinin ne kadar onemli oldugunu fark ettim. Sevgiler

      Delete