isteataturk.com

Monday, August 1, 2011

FIRINDA BALSAMIK SIRKELI TAVUK

Sicak yaz gunleri icin ideal cunku sadece salata veya yanina sebze ile ve hatta sandovic olarak dahi servis yapilabilir.  Kizartma olmadigi icin de kilosunda dikkat edenlerin gonul rahatligi ile yiyebilecegi bir yemek.  Ben bu tarifi bir arkadasimda denememis olsam herhalde yapmazdim.  Sirke ve tavugun bir arada guzel bir tad verecegini tahmin etmezdim ama ben cok begendim.  Denemenizi tavsiye ediyorum.

4 buyuk tavuk gogsu (cok kalin olursa mutlaka 2 ye kesin)
3/4 su bardagi su
1/3 su bardagi zeytinyagi
2 corba kasigi balsamik sirke
2 corba kasigi kurutulmus sogan parcalari
3 tatli kasigi Italyan baharati
3 tatli kasigi kuru hardal
2 tatli kasigi toz kekik
2 tatli kasigi tuz
2 tatli kasigi karabiber
Galeta unu
  • Tavuk gogsunu cok kalinsa kesin (1/2 cm kalinliginda olmasi gerekiyor) ve cam bir tepsiye dizin.  Tavuklari catalla delin ki sosunu icerisine guzelce cekebilsin
  • Galeta unu haric butun malzemeleri karistirin
  • Hazirladiginiz karisimi tavuk goguslerinin uzerine dokun
  • Buz dolabinda 1.5 saat bekletin.  Bu bekleme surecinde tavuklari birkac kere cevirin.  Eger aceleniz varsa 30 dakika beklemesi yeterli oluyor
  • Firininizi 220 dereceye ayarlayin
  • Firin tepsinizin uzerini firin kagidi ile kaplayin ki temizlemesi kolay olsun
  • Bir tabaga galeta ununu dokun ve tavuklari teker teker sosundan cikartip (iki tarafi da soslu olarak) galeta ununa batirin.  Iki tarafi da galeta ununa bulanmis olsun
  • Tepsiye dizin ve 220 derece firinda kizarincaya kadar pisirin.  30 ile 45 dakika kadar suruyor pismesi.  15 dakika sonra cevirmeyi unutmayin. 

2 comments:

  1. güzel yorumunuz için teşkkk ederim.her zaman beklerim.sevgiler.

    ReplyDelete
  2. blogumu ziyaret etmişsiniz, teşekkür ederim. sizin de güzel tarifleriniz var. tariflerinizin tanıtımı için bu linki kullanırsanız daha iyi olur.

    http://www.misssgibi.com/manset/listele.php

    ReplyDelete