isteataturk.com

Monday, January 2, 2012

KESTANE KEBAP YEMESI SEVAP!

Nerede o soba uzerinde kozlenen kestaneler.... Hey gidi gunler hey!

Senenin ilk gununde eskilere goz gezdirirken babannemle Izmirde gecirdigim bir tatili hatirladim.  Halil Rifat caddesinde ufacik bir evi vardi.  Oturma odasindaki buyuk camindan da harika bir deniz manzarasi olan bir ev.  Babannem muthis kahve tiryakisi idi.  Yemeklerden sonra mangalinda, kendi elleri ile oguttugu, mis gibi kokan kahvesini pisirir ve de denize karsi, buyuk camin onundeki sedirin uzerine oturup keyifle icerdi.  Tabii bu post kahve hakkinda degil ancak o mangalda benim icin kestane de kozlenirdi...  Bugun o gunlerin anisina firinda kozledigim Kestane tarifini yaziyorum.


Malzemeniz sadece kestane ve su
  • Istediginiz miktarda kestaneyi uzerine cikacak kadar suda yarim saat bekletin
  • Kestanelerinizi teker teker sudan alarak bicakla cizin.  Cizginiz biraz derin olsun
  • Tepsiye dizin
  • 180 dereceye isitilmis firinda 45 dakika pisirin
  • Sogumasini bekleyin.  Kabuklarini soyun ve afiyetle yiyin

4 comments:

  1. 71.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

    http://www.porselendemlik.com/




    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini

    01 ocak 2012-1 subat 2012

    TARİHLERİ ARASINDA


    http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/

    YANİ BEN YAPACAĞIM.




    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.

    VE TARİFİNİZE

    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA "

    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.

    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

    SEVGİLER

    ReplyDelete
  2. Afiyet olsun birdahakine benide cagirin )))

    ReplyDelete
  3. Bayılırım kestaneye. Kış denilince ilk aklıma gelendir. Aile ve sıcaklık demektir benim için.
    Sevgiyle kal.

    ReplyDelete