isteataturk.com

Thursday, October 15, 2015

ITALYAN KOFTELI, ISPANAKLI MAKARNA

Bu tarif bizim marketin gazetesinden.  Kalorisi biraz fazla ama tadi nefis ki olmamasi imkansiz cunki malzemelere bir bakin :-)



Kofteler icin:
1/2 kg. kiyma
1 yumurta
1/4 su bardagi sut
1/2 su bardagi galeta unu (veya ekmek kirintisi)
1/2 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi mercankosk (oregano)
1/2 tatli kasigi sarimsak tozu
1 tatli kasigi maydanoz
1/2 tatli kasigi karabiber
1/2 su bardagi kasar peyniri
Tuz

Diger malzemeleri:
2 su bardagi duduk makarna
1 su bardagi pismis makarnanin suyu
2 corba kasigi zeytinyagi
1 sogan
1 su bardagi ispanak (yikanip ince dogranmis)
2 su bardagi domates sosu
1/2 su bardagi lor peyniri
1/2 su bardagi pizza peyniri (mozzarella) 


  • Kofte malzemelerinin hepsini yogurup yuvarlak (golf topu olcusunde) yuvarliyorsunuz
  • Kofteleri 2 corba kasigi zeytinyaginda biraz kizartiyorsunuz
  • Sogani ince dograyip 2 corba kasigi zeytinyaginda biraz kavuruyorsunuz ve icerisine ispanaklari ekliyorsunuz.  Ispanaklar islanip azalinca isidan alip uzerini kapatiyorsunuz
  • Makarnayi pisirip suyundan 1 su bardagi ayirip suzuyorsunuz
  • Ispanak, pismis makarna, lor peyniri, ve sosun yarisini harmanliyorsunuz
  • Pisireceginiz borcami yapismamasi icin yaglayabilirsiniz veya pisirme kagidi ile kaplayabilirsiniz
  • Makarnalarin icerisine daha evvelden ayirdiginiz makarna suyunu da karistirip borcama dokuyorsunuz
  • Uzerine kofteleri yerlestiriyorsunuz
  • Geri kalan domates sosunu ustune dokuyorsunuz
  • Mozerella peynirinizi de en uzerine dokuyorsunuz
  • Firininizi 180 derece (350 Fahrenheit) isitiyorsunuz
  • 20 dakika uzeri kapali ve son 10 dakika uzeri acik olarak pisiriyorsunuz
  • Afiyet olsun

8 comments:

  1. Merhabalar.
    Uzun zamandır sayfanızı ziyaret edememiştim. Bunu biraz blog sayfamdan ayrı kaldığıma, biraz da internet bağlantım olmadığı zamana bağlamak gerekiyor.
    İtalyan köfteli ıspanaklı makarnanız da bir harika görünüyor. Lezzetli ve enfes bir makarna yemeği olduğu kullanılan malzemelerinden anlaşılıyor. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Mutfaktan pek anlamadığım için diğer ayrıntılarına giremiyorum. Benim işim sadece bir gurme gibi tadına bakmaktır.
    Selam ve dualarımla.

    ReplyDelete
  2. Ellerinize sağlık. İtalyan köfteli ıspanaklı makarnanız çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    ReplyDelete
  3. Şuleciğim şükür geldin, özletiyorsun kendini. Tarif çok muhteşem ben bunu köftesiz olarak da yaparım (bence daha güzel olur:))))))eline sağlık canım, kocaman öptüm. Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujdecim. Tesekkur ederim beni aradigin icin. Mesgale cok bu gunlerde. Pek internetle ugrasamiyorum ama senin yazdiklarini okuyorum ofisden. Bu hafta izinli idim onun icin birazcik yemek icin vakit ayirabildim. Bu tarif koftesizde cok guzel oluyor. Ben arada sirada oyle de yapiyorum. Sevgiler canim.

      Delete
  4. Ya bu kadar malzemeyi bana koysan ben de güzel olurum. :)))) Kanada ahalisi iyice serdi şu sıralar biraz canlanın bakalım.

    ReplyDelete