isteataturk.com

Friday, December 21, 2012

SNICKERDOODLE KURABIYESI

Universitede ilk donemin imtihanlari bitti.  Kizlar rahata erdi ve yilbasi moduna girdiler.  Simdi ise bir kurabiye yapma hevesi basladi.  Bu kurabiyeler kucuk kizim Serahdan. Seneler evvel ilk defa kendi basina yaptigi icin cok ozeldir onun icin.  Kurabiyelerin ismi "Snickerdoodle".  Isim oldugu icin tercume yapamiyorum.  Icerisine cikolata damlalari kullanildi ama yaban mersini veya tarcinli cikolata damlari da kullanilabildigi gibi sade de yapilabilir.


3 corba kasigi seker
1 corba kasigi tarcin
2 3/4 su bardagi un
2 tatli kasigi krem tartar
1 tatli kasigi karbonat
1/4 tatli kasigi tuz
1.5 su bardagi seker (az tatli seviyorsaniz 1 su bardagi yeterli)
1/2 su bardagi tereyagi, oda sicakliginda
1/2 su bardagi margarin
2 yumurta
1/2 su bardagi cikolata damlalari

 30 kurabiye yapiyor
  • Firini 205 dereceye isitin
  • Kucuk bir kabin icerisinde 3 corba kasigi seker, 1 corba kasigi tarcini karistirin.  Uzeri icin
  • Orta boy bir kap icerisindede un, krem tartar, tuz ve karbonati karistirin.
  • Buyuk boy bir kabin icerisinde seker, yaglar ve yumurtayi cirpin.  Kuru malzemeleri (yani un karisimini) ekleyip kurabiye hamurunu hazirlayin
  • Hamura arzuya gore cikolata damlalarini ekleyin
  • Ceviz buyuklugunde toplar yapin ve daha evvelden hazirladiginiz tarcin ve seker karisimina bulayip tepsiye dizin
  • 10 dakika pisirip sogutun.
Not: krem tartar ve karbonat yerine 2 tatli kasigi kabartma tozu da kullanilabilir ancak o zaman kurabiyeler biraz daha yumusak oluyor.

12 comments:

  1. tarçınlı şekere bulamak !
    kulağa ne hoş geliyor !
    :))

    ReplyDelete
  2. kurabiyeler çok güzel olmuştur, yemeye kıyamaz insan. Güzel kızının ellerine sağlık canım..

    ReplyDelete
  3. Bir dut masalı - Nuray hanımdan geliyorum. Kızınızın ellerine sağlık, çok leziz gözüküyor. Türkiye'den Kanada'ya selam ve sevgiler...

    ReplyDelete
  4. Mehtap, Feray and dut masali arkadaslarim. Cok tesekkurler. Cay ve kahvenin yaninda harika oldu. Tavsiye ediyorum.

    ReplyDelete
  5. Mehmet bey, hosgeldiniz. Sefalar getirdiniz. Yine beklerim. Selamlar.

    ReplyDelete
  6. Kızınızın eline sağlık. Bu kurabiye modası eski mi, yoksa yeni yeni mi başlıyor. Burada da bir yere yemeğe gidiyorsunuz önce çok şık kurabiye ikram ediliyor. Bayramlar için ayrı, doğumgünleri için ayrı, özel günleri için ayrı. Krem tartar nedir desem çok mu cahilce bir soru olur? :)) Hatta tarçınlı şeker de bana yabancı.

    ReplyDelete
  7. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor. Ben senin kız kadar bile olamıyorum. Sizinkiler çekirdekten yetişiyorlar ne güzel:)
    Kızına tebriklerimi iletiyorum Sule.
    Sevgilerimle...

    ReplyDelete
  8. Ilhan bey krem tartarin Turkcesini bende bilmiyorum. Ben lise 1 de idim Kanadaya tasindigimizda. Sik sik Turkiyeye gelsemde Turkcem buraya tasinmamizdan sonucunda gelisme gostermedi :-) Sozluge baktim ama tercume bulamadim. Kabartma islemi icin gerekli oldugu icin 2 kasik kabartma tozu ile halledebilirsiniz. Tarcinli seker ozel birsey degil. Tarcin ve sekerin karisimi. Tarifde duzelttim.

    ReplyDelete
  9. Heyyficigim. Tesekkurler. Inan benim kizlar cekirdekden yetismek degilde kizlari eve baglamak. Cekirdeklik kalmadi aslinda bayagi buyuduler ama onlara evde mesgale bulup eve baglamak.

    ReplyDelete
  10. Güzel bir tarif, paylaşım için teşekkürler..

    ReplyDelete
  11. Ben bunları kaçırmışım!!!:((sanırım siyasi yazılarla ilgili başımı kaldıramadığım günlerde olduğundandır, çok harika gözüküyor geç de olsa tıklayıp geldim, gördüm eline sağlık Şule'ciğim, afiyet bal olsun:)sevgiler

    ReplyDelete