isteataturk.com

Tuesday, December 21, 2010

CIKOLATA KAPLI PEYNIRLI PASTA LELIPOP

Bu duzen ve gorunum ofis arkadasim Joelleden.  Gecen hafta ofisde bizlere ikram etti.  Cok begendigimden hemen bu hafta sonundaki davet sofram icin hemen bende yaptim.  Tad ve gorunum guzelliginin yaninda yaraticilik yonumu beslediginden dolayi zevkle ugrastim.  Ilk defa yaptigim icin cikolata sosun uzerine sadece dovulmus Skor cikolatasini kullandim.  Ama bir dusunun renkli cubuklarin uzerine istediginiz baska sekiller yapabilirsiniz.  Neden kalp, top, yildiz sekilleri olmasin?  Peki uzerine baska seylere ne demeli...Hindistan cevizi, sam fistigi, renkli sekerler?  Daha neler neler....


2 paket tuzsuz peynir (500 gr), oda sicakliginda
2/3 su bardagi (150 gr) seker
4 corba kasigi un
1 paket (35 gr) vanilla
2 yumurta, oda sicakliginda
4 corba kasigi krem (heavy cream)

Uzerlerini kaplamak icin:
250 gr cikolata
2 corba kasigi tereyagi
2 corba kasigi krem (heavy cream)

Sis kebap icin kullanilan cubuklar

35 - 40 tane yapiyor

Dekorasyon:
Skor Cikolatasi (buzlukda donduruldukdan sonra robot ile un haline getirilir)
Hindistan cevizi
Veya istediginiz tip renkli sekerler

  • Ilk once peynirli pasta hazirlanir.  Peynir seker ile mixerden gecirilir.  Diger malzemelerde eklenip putursuz hale gelinceye kadar cirpilir
  • Firin 350 dereceye isitilir
  • 20 cm x 20 cm olan bir tepsinin altina yagli kagit serilir veya guzelce yaglanir.  Pastanin hamuru tepsiye dokulur
  • 40 - 50 dakika ortasi pisinceye kadar pisirilir.
  • Bir gece buz dolabinda cok iyi sogumasi beklenir.  Buz dolabina konuldugunda uzeri mutlaka kapatilmalidir.
  • Lelipoplarin hazirlanmasi en zevkli tarafi... Arzu ederseniz sekilli olarak kesebilirsiniz.  Peynir yumusal oldugundan ben elimde top seklinde yapmayi sectim.  Yuvarlak dondurma kasigi ile alip avcumun iceresinde biraz daha yuvarladim.   
  • Cubuklari dikkatlice ekleyin
  • Bir gece buzlukda dondurun.  Uzerleri mutlaka kapali olsun
  • Ertesi gun uzerine sus olarak kullanmak istediginiz seyleri cukur kaplara koyun.  Ben Skor cikolatasini bir aksam evvelden buzlukda dondurdukdan sonra robottan gecirdim.  Sekerleri sertlestigi icin citir citir bir tad verdi.  Tavsiye ederim.  Onun yaninda degisiklik olsun diye ogulmus cam fistigi ve hindistan cevizi olanlarini da yaptim.
  • Cukulatayi krem ve yagda eritin
  • Buzlukdan cikardiginiz lelipoplari once cukulataya sonra hazirladiginiz suse batirin
  • Tekrar buzluga kaldirin
  • Servis yapmadan yarim saat evvel buzlukdan cikartin ve servis vazonuza alin.

...

No comments:

Post a Comment