isteataturk.com

Saturday, August 14, 2010

ETLI BULGUR PILAVI

Bahcemin domateslerinin hepsi bir anda kizarinca bol domatesli ne guzel olur diye dusunurken aklima etli bulgur pilavi geldi.  Tarifi veriyorum.  Ben suyunu azaltip rendelenmis domatesini cogaltarak pisiridim.  Uzun bir zamandir pisirmemistim.  Cok ama cok ozlemisim.



150 gr dana kuşbaşı et
2 su bardagi bulgur
4 bardak su
2 orta boy sogan
2 domates
1 tatli kasigi domates salcasi
1 tatli kasigi biber salcasi
2 yesil biber
3 corba kasigi sivi yag
tuz, kirmizi biber, karabiber
  • Oncelikle malzemelerinizi hazirlayin.  Sogani robottan gecirin veya rendeleyin.  Biberi yikayip ince kiyin. Domatesleri yikayip rendeleyin veya robottan gecirin.
  • Tencereye siviyagi ve sogani ekleyip biraz kavurun
  • Kusbasi eti ekleyip onlari da biraz kavurun (rengi degisinceye kadar).  Tencerenizin kapagini kapatin.  Isiyi yariya indirip etler suyunu cekinceye kadar pisirin.
  • Domates ve biberleri ilave edin ve guzelce harmanlayin
  • Suyu ekleyin ve kaynamasini bekleyin.  Bulgur pilavinin suyunu ayarlamak onemli.  Bazi bulgura 4 bardak su fazla geliyor onun icin ben genelde 3 bardak su ile baslayip yaninda kaynar suyu hazir bulunduruyorum ve sonradan ekliyorum.
  • Kaynayan suya Bulguru ekleyin ve karistirin.  Suyun bulguru birkac santim gececek kadar olmasi gerekiyor.
  • Isiyi aza dururun ve bulgur suyunu cekene kadar pisirin.  Eger bulgurunuz sert ise biraz daha su ekleyip yumusayincaya kadar pisirmeye devam edin.
  • Altini kapattikdan sonra 15 dakika dinlendirin

No comments:

Post a Comment