isteataturk.com

Wednesday, August 18, 2010

SEHRIYELI PIRINC PILAVI

Herseyin yanina yakisan pirinc pilavinin yerini baska hicbirsey tutmaz.  Mis gibi tereyagi kokusu, istediginiz sekildeki sehriyelerle suslenerek, kaliplarla sekillendirilip servis yapildiginda masaniza nefis bir gorunum getirir.  Pilav sevmiyorum diyen kimseyle karsilasmadim.  Kucuk cocuklar bile yaninda sadece yogurt veya ketchup ile silip supururler pilavi... Afiyet olsun.

1 su bardagi beyaz pirinc
2 su bardagi su
2 corba kasigi tereyagi
3 corba kasigi sehriye
1 tatli kasigi tuz
  • Tereyagini tencerede eritin
  • Sehriyeyi ekleyip kahverengi oluncaya kadar karistirarak kavurun
  • Suyunu dokup kaynatin
  • Tuzunu ekleyin
  • Yikanmis pirinci ekleyin
  • Kisik ateste 15 dakika pisirin
  • Isidan alin ve 15 dakika dinlendirdikden sonra servis yapin
Not: Pirinc pisme suresi ve gereken su miktari pirincden pirince degisik olabiliyor.  Ben Uniconun Italyan stili beyaz pirinc kullaniyorum.  Aldiginiz pirinc kutusundaki tarife gore ayarlamanizi tavsiye ediyorum.

1 comment: