isteataturk.com

Saturday, August 21, 2010

ETLI NOHUT

Ben bugun kusbasi dana eti kullandim fakat bu tarif icin kemikli kuzu eti veya tavuk gogsu de kullanilabilir.  Pirinc pilavi ve tursu ile servis yapmanizi oneriyorum.  Kolaylik icin duduklu tencerede pisirmek en uygun yontemi.  Bir baska kolaylik icin de konserve nohut (suyunu suzup yikadikdan sonra).  Konserve nohut kullaniyorsaniz, nohutlarin erimemesi icin en son eklenmesi gerekiyor.


1.5 su bardagi (1 cup) kuru nohut
200 gr. kusbasi dana eti
2 kuru soğan
3 corba kasigi sivi yag
1 yemek kasigi domates salcasi
1/2 yemek kasigi biber salcasi
2 domates
Kaynar su
Tuz ve karabiber
  • Bir aksam oncesinden nohutlari bol suda bekletin
  • Ertesi gun nohutlari uzerini gececek kadar su ile yumusayincaya kadar pisirin ve suzun
  • Tencerenize yag, sogan ve etinizi ekleyin ve etler rengini degistirinceye kadar kavurun.  Eger domates mevsimi ise rendelenmis domatesi de ekleyin.  Kapagini kapatim isiyi yariya indirin ve etler suyunu cekip yumusayincaya kadar pisirin
  • Nohutlari, biber, domates salcasini, tuz ve karabiberi ekleyin.  Kaynar su ilave edin
  • Biraz daha pisirin (5 dakika gibi az bir zaman cunku nohutlar ve et daha evvelden pismis oldugu icin)
  • Pilavin yaninda tursu ile servis yapin.
Not: Ben duduklu tencerede pisirdigim icin nohutlari bir gece evvelden islatip ertesi gun butun malzemeleri ekleyip pisiriyorum.  3/4 su bardagi kaynar su tam geliyor.  Duduklu azir oldugu zaman 5 dakikada pisiyor.  Benim ocagim elektirikli. Isidan almiyorum  Ocak sogudukca yemek biraz daha icini cekiyor.

No comments:

Post a Comment